Valmennukset ja työpajat
MEDIAVALMENNUS
Toteutamme jatkuvasti mediavalmennuksia erityisen vaativille asiakkaille niin yritysmaailmassa kuin julkisella sektorillakin. Akselilla 0-6 toteutetuissa palautekyselyissä onnistumisemme arvioidaan poikkeuksetta lähelle täyttä arvosanaa 6. Miksi? Meillä on kymmenien vuosien kokemus median kanssa toimimisesta, satoja itse tehtyjä pääministeritason TV-haastatteluja ja valtava määrä jo valmennettuja huippuluokan vaikuttajia ja johtajia neljännesvuosisadan ajalta. Kolmen TV-haastattelukierroksen valmennuskonseptimme on hioutunut vuosien mittaan lyömättömän hyväksi: Uskallamme taata valmennuksen onnistumisen jo etukäteen.
ASIANTUNTIJAVALMENNUS (EU, TURPO, POLITIIKKA…)
Meillä on yli 15 vuotta Brysselissä EU-tehtävissä työskenneltyä vuotta vakuutena vankalle EU-tuntemukselle. Samaten olemme seuranneet tiiviisti niin turvallisuuspolitiikkaa kuin kotimaista politiikkaakin niin ammatiksemme kuin omasta mielenkiinnostammekin. Voimme siksi tarjota asiantuntijoille aidosti hyödylliset ja tehokkaat valmennukset myös näistä vaikeista aihepiireistä. Asiantuntijoiden tyypillinen virhe median kanssa on reaktiivisuus verrattuna aktiiviseen omien ajatusten esiintuomiseen. Valmennuksemme auttaa hyödyntämään mediaa ja saamaan omat viestit kuuluville – takaamme onnistumisen jo ennalta.
KRIISIVIESTINTÄVALMENNUS
Tarjoamme asiakkaan tarpeiden mukaan räätälöitävää kriisiviestintävalmennusta, joka antaa työkalut ja taidot selvitä vaikeissa tilanteissa. Valmennuksemme auttaa organisaatioita valmistautumaan kriiseihin, hahmottamaan kriisin vaikutukset ja hallitsemaan viestintää kriisin aikana. Olemme paitsi itse auttaneet yrityksiä kriisiviestinnässä myös valmentaneet esimerkiksi ministeriöitä ja muita päättäjiä kriisien hallintaan viestinnän kautta.
STRATEGIATYÖPAJA AHJO
Strategiatyöpaja Ahjossa paneudumme ensin perinpohjaisesti asiakkaan tilanteeseen ja tarvittaessa luotaamme yrityksen avainhenkilöiden käsityksiä luottamuksellisesti. Tämä sekä viestii henkilöstölle luottamusta että avaa portit etenemiseen oikeaksi varmistetun tilannekuvan pohjalta – barometrit ovat epätarkka ja pahimmillaan harhaanjohtava mittari henkilöstön ajatuksista ja mielialoista. Itse työpajassa järjestämme kullekin osallistujalle (esim. johtoryhmä) kolme todenmukaista uutislähetystä simuloivaa TV-haastattelua, joissa testataan strategisia viestejä ja haastetaan johtajia vaikeilla avainkysymyksillä. Tämä lähestymistapa tarjoaa asiakkaan strategiatyölle mahdollisimman laadukkaan tuen ja testauksen, samalla strategisia viestejä voidaan tarpeen mukaan kehittää.