Kriisiviestintä
KRIISIVIESTINTÄ
Kriisiviestintäpalvelumme tarjoavat asiakkaillemme tukea kriisin kaikissa vaiheissa. Autamme asiakkaitamme määrittelemään kriisiin soveltuvat strategiset viestit, hallitsemaan mahdollisimman hyvin eri viestintäkanavia ja reagoimaan tehokkaasti kriisitilanteisiin. Lähtökohtamme on mahdollisen nopea ennakoiva toiminta: Älykäs ja vastuullinen toiminta kriisin alkuvaiheessa voi kääntää potentiaalisen mainehaitan arvokkaaksi saavutukseksi.
KRIISIVIESTINTÄSTRATEGIA
Meiltä saat strategisen tuen kriisiviestintäsi suunnitteluun ja toteutukseen. Kriisiviestintästrategia hahmottaa potentiaaliset ongelmat ja niihin liittyvät skenaariot, lähtökohtana yrityksesi vastuullinen liiketoiminta. Paras kriisiviestintästrategia ei ole ”tunnustaa kaikki heti”. Paras strategia on ennakoida tilanteet ja toimia niin nopeasti ja päättäväisesti, että viestintää voidaan aidosti johtaa eikä esimerkiksi vain reagoida ulkoiseen kritiikkitulvaan. Autamme strategian jalkautuksessa organisaatioon, ilman selkeää ja sisäistettyä roolitusta kriisiviestintä ei voi toimia.
KRIISIVIESTINTÄVALMENNUS
Tarjoamme asiakkaan tarpeiden mukaan räätälöitävää kriisiviestintävalmennusta, joka antaa työkalut ja taidot selvitä vaikeissa tilanteissa. Valmennuksemme auttaa organisaatioita valmistautumaan kriiseihin, hahmottamaan kriisin vaikutukset ja hallitsemaan viestintää kriisin aikana. Olemme paitsi itse auttaneet yrityksiä kriisiviestinnässä myös valmentaneet esimerkiksi ministeriöitä ja muita päättäjiä kriisien hallintaan viestinnän kautta.
KRIISIVIESTINTÄTUKI
Olemme tarvittaessa heti tukenasi kriisitilanteissa. Jos kriisi on jo ehtinyt päälle, tarjoamme pitkään kokemukseen perustuvan asiantuntemuksemme tilanteen saamiseksi hallintaan ja omien viestien läpimenon varmistamiseksi. Kriisi pitää seurata huolella loppuun asti, ettei esimerkiksi jo haltuun saatu tilanne karkaa uudestaan käsistä vaikkapa huolimattomien kommenttien tai yhtä lailla epäilyksiä herättävän vaitiolon vuoksi.
Q&A
Q&A eli kysymykset ja vastaukset ovat olennainen osa kriisiviestintää. Autamme sinua löytämään tärkeimmät varautumiskohteet, ennakoimaan todennäköisimmät kysymykset ja rakentamaan niihin yhtä aikaa todenmukaiset ja toimintaanne hyvin perustelevat vastaukset. Näin voidaan esimerkiksi luoda henkilöstölle perusvalmius ensireaktioihin, vaikka toimivaa johtoa ei olisikaan saatu heti kiinni. Q&A on siis kriisiviestinnässä enemmänkin organisaation varautumistyökalu eri skenaarioihin kuin nettisivuille sijoitettava kysymys- ja vastauspatteristo.